F1.sk F1.sk

Le Mans a Baku v jeden víkend? Veľká hlúposť, myslí si Stuck
zdroj:

Le Mans a Baku v jeden víkend? Veľká hlúposť, myslí si Stuck

"Hülkenberg to vyhral a ostatní chlapci teraz rozmýšľajú, aké to bolo a ako sa tam jazdí. S niekoľkými som hovoril a majú omnoho väčší záujem o túto formu motoršportu. Teraz vidíte, aká hlúposť bola dať Le Mans v rovnaký víkend ako veľkú cenu. Určite im to nepomáha."

Ako je už dávnejšiu dobu isté, legendárne vytrvalostné preteky v Le Mans a vôbec prvá veľká cena Formuly 1 v Azerbajdžane sa v budúcej sezóne uskutočnia v ten istý víkend - osemnásteho a devätnásteho júna. To mnohým jazdcom F1 zabránilo v štarte na dvadsaťštyrihodinovke a Nicovi Hülkenbergovi aj v obhajobe minuloročného víťazstva.

Vo svete motoristického športu sa zdvihla vlna nevôle k prekrývaniu sa kalendárov F1 a WEC práve v tento víkend. Hans-Joachim Stuck tvrdí, že Medzinárodná automobilová organizácia spravila hlúpe rozhodnutie. Hülkenbergovo minuloročné víťazstvo podľa neho pomohlo zvýšeniu popularity vytrvalostného seriálu a práve preto sa mala FIA postarať o to, aby sa toto nestávalo.

"Hülkenberg to vyhral tento rok a ostatní chlapci teraz rozmýšľajú, aké to bolo a ako sa tam jazdí. S niekoľkými som hovoril a majú omnoho väčší záujem o túto formu motoršportu. To sa mi páči, lebo sám som jazdil v troch či štyroch rôznych sériach - F1, Formula 2, cestné automobily," hovorí dvojnásobný víťaz 24-hodinovky pre Motorsport.com.

"Teraz vidíte aká hlúposť bola dať Le Mans v rovnaký víkend ako veľkú cenu a akí sprostí boli vo FIA, že to dopustili. Určite im to nepomáha."

Podľa Stucka stojí za zmienku aj technologický aspekt seriálu WEC, ktorým by sa F1 mohla inšpirovať. Voľnejšie technické pravidlá vytrvalostnej série umožňujú výrobcom experimentovať s rôznymi konfiguráciami motorov či spôsobmi ukladania a využívania hybridnej energie. "Keď máte pravidlo, pri ktorom môže výrobca potvrdiť svoju technologickú konkurencieschopnosť, robí to veci zaujímavejšími."

"V kategórii LMP1 (najvyššia zo štyroch kategórií WEC, pozn. red.) máme niekoľko rôznych systémov, naftové motory, štorvalce, šesťvalce... Výrobcovia tak dokazujú svojú konkurencieschopnosť, čo zvyšuje úroveň tohto športu. Takisto si myslím, že na týchto vysokých úrovniach je potrebné využívať nové technológie," myslí si 64-ročný Nemec.

"Motoristický šport nikdy nebude zelený, ale stále sa dá využívať na vyvíjanie áut s hybridnou technológiou, elektrickými motormi a všetkým takýmto. LMP1 je to správne ihrisko," dodáva Hans-Joachim Stuck.

Najnovšie z kategórie: Ostatné série

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk