F1.sk F1.sk

Pirelli pred Maďarskom predpovedá veľké rozdiely medzi gumami
zdroj: Pirelli Motorsport

Pirelli pred Maďarskom predpovedá veľké rozdiely medzi gumami

Počas víkendu nás čaká už desiate tohtoročné podujatie, ktorým bude Veľká cena Maďarska. Pre slovenských fanúšikov sú to vôbec najbližšie preteky, ktoré sa každoročne tešia solídnej obľube fanúšikov.

Formula 1 sa spamätáva z úmrtia Julesa Bianchiho, no športový kolotoč sa naďalej točí. Počas víkendu nás čaká už desiate tohtoročné podujatie, ktorým bude Veľká cena Maďarska. Pre slovenských fanúšikov sú to vôbec najbližšie preteky, ktoré sa každoročne tešia solídnej obľube fanúšikov. Výrobca pneumatík Pirelli vo svojom preview pripomína slová jedného z bývalých šampiónov, podľa ktorých ide o obrovský motokárový okruh. Hungaroring je pomalý a kľukatý, pričom okrem hlavnej rovinky čaká na jazdcov jedna zákruta za druhou.

"Zo Silverstone - jedného z najrýchlejších a najlepšie plynúcich okruhov v kalendári F1 - mierime na Hungaroring, ktorý patrí medzi najpomalšie trate so zdanlivou nonstop sériou technických zákrut," vyjadril sa šéf Pirelli pre motoristický šport Paul Hembery. "Je to výzva pre jazdca, auto i pneumatiky, pretože neprestajne tvrdo pracujú; teda okrem hlavnej rovinky na okruhu neexistuje žiadne miesto, ktoré ponúka priestor pre uvoľnenie."

"Jednou z najväčších výziev je počasie, pretože v júli zvykne byť v Budapešti extrémne horúco, čo má značný vplyv na termálnu degradáciu. V záujme nájdenia správneho vyváženia medzi výkonom a trvanlivosťou sme stavili na stredne tvrdé a mäkké pneumatiky, teda na rovnakú nomináciu ako v minulom roku. Mäkké gumy by mali zabezpečiť potrebný mechanický grip pre zvládnutie všetkých zákrut, no súčasne by mali byť dostatočne tvrdé na zvládnutie ťažkých poveternostných podmienok a charakteristík okruhu. Nie je to najľahšia trať na predbiehanie, takže pneumatiková stratégia sa môže postarať o rozdiel," pripomenul Hembery.

V minulom roku v Maďarsku vyhral Daniel Ricciardo z Red Bullu Racing, ktorý stavil na trojzastávkovú stratégiu. Na začiatku pretekov bolo mokro a registrovali sme nasadenie intermediálok, po ktorých Ricciardo nasadil už len mäkké pneumatiky. Hungaroring priniesol aj dva výjazdy bezpečnostného auta.

Pirelli dodáva, že v tomto roku očakáva 1,2 až 1,5 sekundový rozdiel medzi dvoma typmi pneumatík.

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk