F1.sk F1.sk

Hermann Tilke: Za nedostatok predbiehania môžu pravidlá, nie okruhy
zdroj:

Hermann Tilke: Za nedostatok predbiehania môžu pravidlá, nie okruhy

"Zoberte si napríklad taký Bahrajn a ako ľudia hovorili, že tam bude nuda. To nie je pravda, veď minulý rok to boli jedny z najvzrušujúcejších pretekov vôbec, všade sa predbiehalo. My si len musíme robiť svoju prácu, rovnako ako aj pravidlá musia odviesť svoju časť práce."

Za ťažšie predbiehanie vo Formule 1 môžu pravidlá a nie okruhy, myslí si Hermann Tilke. Dizajnér mnohých okruhov z aktuálneho kalendára, ktorý rovnako pomáhal so zmenou zákrut na ďalších, si svoju prácu obhajuje. "Niečo z tej kritiky nie je pravda," hovorí v rozhovore pre Sports Business Journal.

"Zoberte si napríklad taký Bahrajn a ako ľudia hovorili, že tam bude nuda, pretože sa tam nedá prebiehať. To nie je pravda, veď minulý rok to boli jedny z najvzrušujúcejších pretekov vôbec, všade sa predbiehalo. My si len musíme robiť svoju prácu, rovnako ako aj pravidlá musia odviesť svoju časť práce na umožnenie predbiehania," navrhuje Tilke.

"Snažíme sa vytvoriť zákruty, v ktorých je to vyslovene možné. Najľahší spôsob je dlhá rovinka nasledovaná ostrou zákrutou, čo vytvára dlhú zónu na brzdenie. Avšak, až pravidlá nedovolia monopostom jazdiť veľmi blízko seba, tak sa jednoducho nemôžu predbiehať. To je vždy problém, ale snažíme sa nájsť spôsoby ako sa s tým vyrovnať," pokračuje nemecký dizajnér, ktorý má na konte napríklad okruhy v Sepangu, Bahrajne či z najnovších Soči alebo COTA v Texase.

Ďalším z problémov jazdenia vo vláčikoch môže byť podľa neho paradoxne napríklad aj kvalita jazdcov. "Vždy chceme nechať jazdcom priestor na robenie chýb. Problémom jazdcov Formule 1 je však to, že sú najlepší na svete a tých chýb veľa nerobia."

Tilkeho tím plánuje aj mestský okruh v Baku, kde sa budúci rok predstaví VC Európy. Pred tým sa však F1 znovu objaví na okruhu pomenovanom po bratoch Rodriguézovcoch v Mexiku, ktoré prestavbu majú pod palcom. Napriek tomu, že každá zákruta sa na okruhu zmenila, Tilke tvrdí, že jeho tím sa snaží vždy zachovať charakter a históriu jednotlivých okruhov. "Problémom v Mexiku je naozaj tesné ohraničenie, čo je pre nás výzva. Musíme niektoré časti trate dostať do vnútra, aby bolo na okraji viac výbehových zón a vyhovovalo to pravidlám FIA."

Riaditeľ pretekov F1 Charlie Whiting sa nedávno vyjadril, že nové okruhy majú zbytočne veľké výbehové zóny. Hermann Tilke priznáva, že pri svojich posledných projektoch sa snaží viac ísť až na hranicu. "Robíme teraz veci, ktoré by sme pred desiatimi či pätnástimi rokmi nespravili. Teraz, keď to už všetko vieme, vieme ísť až úplne na kraj toho, čo je povolené, aby sme spravili veci zaujímavejšími."

Takisto ho však trápi aj to, že najstaršie európske okruhy majú miesto v kalendári v ďalších rokoch neisté. "V prvom rade, sú to majstrovstvá sveta a práve preto by mali byť v každom kúte zemegule. Ale rovnako by súčasťou mali zostať tradičné európske okruhy. Mňa osobne neteší, že v Nemecku tento rok nie je žiadna veľká cena. Rovnako by ma ako fanúšika sklamalo, keby o preteky príde aj Taliansko. Mám rád tie tradičné okruhy ako sú Spa, Monza, Hockenheim, Nürburgring či Silverstone. Chcem, aby boli súčasťou kalendára Formuly 1 ešte ďalších 50 rokov," dodáva Hermann Tilke.

Najnovšie z kategórie: Hermann Tilke

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk