F1.sk F1.sk

Strategická skupina chce hlučnejšie, silnejšie a lacnejšie motory
zdroj: Daimler

Strategická skupina chce hlučnejšie, silnejšie a lacnejšie motory

Cieľ hovorí o tisícke koní a o maximálnych ročných nákladoch vo výške desať miliónov eur na tím. Skupina odborníkov má návrh priniesť do konca januára.

Vo štvrtok sa v Ženeve uskutočnilo stretnutie Strategickej skupiny F1 a aj keď sa na verejnosti neobjavili žiadne oficiálne závery, Auto Motor und Sport (AMuS) niečo vypátral. Kompetentní sa vraj zhodli na tom, že od roku 2016 sa musia zmeniť motorové pravidlá: pohonné jednotky majú byť hlučnejšie, silnejšie a lacnejšie. Cieľ hovorí o tisícke koní a o maximálnych ročných nákladoch vo výške desať miliónov eur na tím. Skupina odborníkov má návrh priniesť do konca januára.

Súčasný stav nie je vyhovujúci, pretože Mercedes si vypracoval veľký náskok a konkurencia nemá veľkú šancu dostihnúť ho, pričom motory sú navyše drahé. Odborníci z jednotlivých tímov sa dohodli aj na tom, že či bude v budúcoročnom kalendári 20 alebo 21 pretekov (avizovaná VC Kórejskej republiky sa asi neuskutoční - pozn. red.), jazdec dostane k dispozícii len štyri pohonné jednotky na sezónu. Pri prekročení dvadsiatich pretekov to pôvodne malo byť päť, ale náklady by takto vzrástli o 500 000 až 800 000 eur.

AMuS informuje aj o tom, že Ferrari a Renault si počas tejto zimy musia vystačiť s 32 žetónmi umožňujúcimi úpravu motorov a musia to stihnúť do 28. februára, kedy bude nasledovať homologovanie zo strany FIA. Návrhy na zvýšenie počtu žetónov a odloženie termínu homologovania neboli akceptované.

Všetci sa však zhodli na potrebe nových pravidiel, ktoré by mali vstúpiť do platnosti v roku 2016, ale mali by byť založené na súčasnom motorovom koncepte. Hovorí sa o tisícke koní a uvažuje sa o zvýšení obmedzeného prietoku paliva, ktorý je momentálne stanovený na sto kilogramov za hodinu. Takto by bolo bez problémov možné dosiahnuť vyšší výkon. Náklady na rok by sa mali pomestiť do desať miliónov eur, ale hovorí sa aj o výraznejšom stlačení tejto hranice.

Ale ako dosiahnuť vyšší výkon a súčasne nižšie náklady? V tomto smere je podľa AMuSu pravdepodobné, že príde k zavedeniu väčšieho počtu jednotných súčiastok. Rovnaké by mohli byť napríklad batérie (a možno aj celý hybridný systém, ako sme vás informovali už pred časom - pozn. red.). No a pri týchto nových pravidlách by prišlo aj k zrušeniu súčasného vývojového plánu, ktorý tímom na zimu vždy pridelí určité množstvo žetónov. Viac by sme mali vedieť do konca januára...

Najnovšie z kategórie: Pravidlá

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk