F1.sk F1.sk

Čo schváli Svetová motoristická rada?
zdroj:

Čo schváli Svetová motoristická rada?

V stredu zasadá v katarskej Dauhe Svetová motoristická rada FIA, ktorá má na programe viacero záležitostí.

V stredu zasadá v katarskej Dauhe Svetová motoristická rada FIA, ktorá má na programe viacero záležitostí. Má prísť k definitívnemu odmietnutiu dvojnásobných bodov v posledných pretekoch sezóny i k zrušeniu zamýšľaného pravidla o reštartoch zo stoja. Tieto veci už schválili všetky ostatné orgány a dnešné potvrdenie je považované len za formalitu. Okrem toho sa očakávajú aj diskusie týkajúce sa nákladovej otázky.

Prezident FIA Jean Todt v priebehu minulého týždňa vyslovil záujem o zníženie cien za pohonné jednotky, ktoré musia tímy platiť výrobcom. Šéf Force Indie Vidžaj Malja, ktorý je aj členom Svetovej motoristickej rady, má takisto viacero návrhov. "Som beznádejná menšina, ale môžem predniesť svoj záujem," vyjadril sa Ind. "Prezident FIA nám neprestajne opakuje, že F1 je kráľovská motoristická trieda a je to vrcholný šampionát FIA, takže FIA sa o budúcnosť F1 musí takisto obávať."

Monisha Kaltenbornová zo Sauberu si myslí, že Todt musí zakročiť: "Tento motor výrazne propagoval a FIA teda má určitú zodpovednosť znížiť náklady na rozumnú úroveň. Po stránke rozpočtového stropu sme však už pred časom mali jednohlasnú dohodu, ale napokon to aj tak nebolo rešpektované."

Očakáva sa, že motoristická rada ešte môže vykonať niekoľko zmien v budúcoročnom kalendáre, pričom hovorí sa hlavne o tom, aby a podujatia v Austrálii a Malajzii uskutočnili týždeň po sebe. Súčasne by sme sa mali dočkať aj posunu čínskeho podujatia. No a očakáva sa aj úprava motorových trestov, ako aj finálne potvrdenie rozsahu zákazu vysielačkovej komunikácie.

Svetová motoristická rada by mala obdržať aj finálne výsledky vyšetrovania nehody Julesa Bianchiho z Veľkej ceny Japonska. Francúz je naďalej v nemocnici a aj keď jeho stav už dovolil prevoz z Japonska do jeho rodnej krajiny, naďalej nie je pri vedomí a je v kritickom stave. Detaily havárie skúmalo plénum odborníkov, medzi ktorými boli aj Ross Brawn či Stefano Domenicali.

Jednou z tém by malo byť aj delenie celkových príjmov formuly 1, do čoho chce prehovoriť už aj zodpovedná komisia Európskej únie. Veď Ferrari či Red Bull dostali za minulý rok viac ako 160 miliónov dolárov, no Marussia len dvanásť. Nespokojnosť je pritom aj v tímoch Force India, Lotus či Sauber.

Členovia Svetovej motoristickej rady FIA:

Jean Todt (Francúzsko)
Graham Stoker (Veľká Británia)
José Abed (Mexiko)
Nasser Chalifa Al-Attiyah (Katar)
Michael Boeri (Monako)
Morrie Chandler (Nový Zéland)
Carlos Gracia Fuertes (Španielsko)
Hugo Mersan (Paraguaj)
Surinder Thatthi (Juhoafrická republika)
Garry Connelly (Austrália)
Nicolas Deschaux (Francúzsko)
Zrinko Gregurek (Chorvátsko)
Jošiki Hijama (Japonsko)
Viktor Kirjanov (Rusko)
Vidžaj Malja (India)
Radovan Novák (Česká republika)
Lars Österlind (Švédsko)
Cleyton Tadeu Correia Pinteiro (Brazília)
Vincenco Spano (Venezuela)
Angelo Sticchi Damiani (Taliansko)
Teng Lip Tan (Singapur)
Hermann Tomczyk (Nemecko)
Heping Wan (Čína)
Scheich Abdullah bin Isa Al Chalifa (Bahrajn)
Bernard Ecclestone (Veľká Británia)
Emerson Fittipaldi (Brazília)
Francois Cornelis (Francúzsko).

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk