F1.sk F1.sk

Saward sa pýta: Načo Katar a Azerbajdžan?
zdroj: Baku Grand Prix

Saward sa pýta: Načo Katar a Azerbajdžan?

"F1 sa koncentruje na strategicky nepodstatné miesta ako Katar a Azerbajdžan, kde dokopy žije polovica ľudí metropolitnej oblasti New Yorku. A väčšina z nich je omnoho chudobnejších."

Formula 1 naďalej pokračuje v čudnom smerovaní a novinár Joe Saward tvrdí, že opäť sa vzdialila americkému trhu. Ešte pred niekoľkými týždňami mali blízko k miestu v športe americký pretekár Alexander Rossi i Švajčiarka Simona de Silvestrová, ktorá je v USA veľmi známa, no už je to všetko preč.

"Táto Swiss Miss mala pre šport obrovský potenciál: a nielen preto, že ako žena mohla v F1 konkurencieschopne súťažiť, ale aj preto, že je v amerických pretekárskych kruhoch známym menom," uviedol Saward vo svojom aktuálnom blogu. "No už sme o nich oboch prišli a obaja si hľadajú miesto v IndyCar, zatiaľ čo F1 sa koncentruje na strategicky nepodstatné miesta ako Katar a Azerbajdžan, kde dokopy žije polovica ľudí metropolitnej oblasti New Yorku. A väčšina z nich je omnoho chudobnejších."

V súvislosti s Azerbajdžanom dodajme, že v Baku sa bude konať Veľká cena Európy, aj keď leží v Ázii. A to preto, lebo kalendár F1 má stanovený pomer medzi európskymi a mimoeurópskymi podujatiami. No a toto bude oficiálne európske.

Angličan následne skritizoval majiteľov športu CVC Capital Partners, ktorí vraj formulu 1 nedokážu viesť smerom k dlhodobému dobru. "Čo vlastne chcú majitelia F1? Prístup k stovkám ropných boháčov v Baku a v Dauhe? Alebo by bolo rozumnejšie ísť za tristo miliónmi konzumentov, ktorí počas víkendu vďakyvzdania minuli zanedbateľných 50,9 miliardy dolárov?"

Formula 1 by podľa Sawarda nemala ísť za ropou, ktorej cena navyše klesá, ale za silnými spotrebnými trhmi. A USA je v tomto smere absolútna špička. V štátoch sa navyše realizuje predaj až 70 percent športových suvenírov sveta a aj televízne zmluvy sú väčšie ako kdekoľvek inde.

"Aktuálne zmluvy NASCAR TV majú na rok len v USA väčšiu hodnotu ako globálne príjmy F1 ako celku," pripomenul Saward. "Priemerná návštevnosť 33 podujatí ročne je takmer 100 000 a až 40 percent z týchto ľudí sú ženy. Polovica detí v USA medzi siedmym a sedemnástym rokom veku tvrdí, že je fanúšikom NASCAR, pričom F1 sa akosi priplo k strednej vekovej skupine a k penzistom s Rolexkami."

Aj tieto slová majú poukázať na enormný potenciál, ktorý sa skrýva v USA. "Všetci sponzori to pritom vedia a radi by po ňom siahli. Ale formula 1 ignoruje seriózne projekty, ktoré ponúkajú reálny potenciál a sníva o trafení jackpotu v Las Vegas... v meste, kde väčšina ľudí skončila na mizine," dodal Joe Saward.

Najnovšie z kategórie: KATAR

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk