F1.sk F1.sk

Abú Zabí sa skončí dvadsaťročná spolupráca Renaultu s Enstone
zdroj: Lotus F1 Team

Abú Zabí sa skončí dvadsaťročná spolupráca Renaultu s Enstone

Federico Gastaldi: "Všetko dobré sa raz skončí a v roku 2015 pôjdeme každý svojou cestou. Ako v každom dlhodobom partnerstve, aj my sme prežili dobré a zlé časy. V Renault Sport máme množstvo priateľov."

Katastrofálna sezóna v podaní Lotusu sa blíži k svoju koncu a v Enstone sa už všetci tešia na nový ročník. V roku 2015 budú mať Romain Grosjean a Pastor Maldonado za sebou pohonnú jednotku Mercedes-Benz a so skúsenosťami z aktuálneho ročníka všetci svorne veria, že zlato-čierne monoposty sa vrátia do boja o popredné priečky.

Romain Grosjean: "Rozhodne si myslím, že Yas Marina je skvelá trať s dobrým zázemím, ktoré podľa môjho názoru patrí k najlepším v kalendári. Je to zvláštna veľká cena, pretože začíname cez deň a končíme pod umelým osvetlením. Je to síce pekné pre fanúšikov, no my musíme o to tvrdšie pracovať na nastavení počas voľných tréningov. Medzi pneumatikami by mohol byť celkom rozdiel. V pretekoch bude hrať obutie určite významnú úlohu. Snáď to dokážeme využiť v náš prospech. Napríklad v Singapure som bol so supermäkkými pneumatikami skutočne spokojný, takže dúfam, že v Abú Zabí to bude podobné. Budeme mať na monoposte zopár vylepšení, ktoré by nám mali dodať viac sily. Budú sa rozdávať dvojnásobné body, takže nikdy neviete, čo vás čaká! Pozitívny výsledok môže pomôcť celému tímu."

Pastor Maldonado: "Veľká cena Abú Zabí je zvláštna udalosť. Sú to navyše posledné preteky v kalendári, takže to bude ešte vzrušujúcejšie. Hoci sa jedná o pomerne novú trať v Formule 1, tím má k dispozícii veľké množstvo údajov z posledných piatich rokov. Budeme jazdiť za súmraku, takže kľúčová bude rovnováha pri denných, i nízkych večerných teplotách. Som presvedčený, že pre nás to nebude až také zlé. Bude dôležité, aby sme zlepšili kvalifikačné tempo, pretože akonáhle budeme štartovať na nejakom dvanástom mieste, dokážeme jednoduchšie získať body. Keď zvážime, že sa budú rozdávať dvojnásobné body, tak umiestenie v prvej desiatke by bolo skvelé. Dokázali by sme navyše zakončiť náročný rok pekným bodovým zásahom, čo by motivovalo každého v Enstone."

{+T86268}

Federico Gastaldi, zástupca šéfa v stajni Lotus F1 Team: "Myslím si, že každý, kto je spojený s tímom, si spomenie na skvelé dni v roku 1995 a následne v sezónach 2005 a 2006, keď naši predchodcovia získavali s Renaultom majstrovské tituly s Michalom Schumacherom a Fernandom Alonsom. Renault Sport bol veľmi cenný partner. Všetko dobré sa však raz skončí a v roku 2015 pôjdeme každý svojou cestou. Ako v každom dlhodobom partnerstve, aj my sme prežili dobré a zlé časy. V Renault Sport máme množstvo priateľov, ktorým chceme úprimne poďakovať za ich odborné znalosti."

Nick Chester, technický riaditeľ v stajni Lotus F1 Team: "Boli by sme veľmi radi, ak by sme dokázali v Abú Zabí bodovať s oboma monopostami. V Austine sme spravili veľký krok vpred a rovnako aj v Brazílli sme mali oveľa vyšší relatívny výkon. Pred Abú Zabí si veríme. Na trati v Yas Marina sa nám v minulosti radilo a chceli by sme toto náročné obdobie ukončiť pozitívne. Vo voľných tréningoch budeme pokračovať v našom programe zameranom na budúcu sezónu. Pozrieme sa na údaje nášho nového volantu s väčším displejom a viditeľné budú aj nejaké zmeny na karosérii. V Abú Zabí to budú naše posledné preteky s Renaultom, s ktorým sme spolupracovali dvadsať rokov. Bol som súčasť tímu, keď Jarno Trulli vyhral v roku 2004 Veľkú cenu Monaka a Fernando Alonso majstrovské tituly v sezónach 2005 a 2006. Prežili sme spoločne množstvo dobrých chvíľ a spoluprácu sme si užívali."

Najnovšie z kategórie: Abú Zabí

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk