F1.sk F1.sk

Renault upozorňuje na možný singapurský problém so spotrebou
zdroj: Red Bull Racing

Renault upozorňuje na možný singapurský problém so spotrebou

Rémi Taffin: "V skutočnosti tu v priebehu kola využijeme najviac paliva v sezóne a celkovo sa dostaneme až na stokilogramový limit. V minulom roku sme tu využili 150 kilogramov..."

Cez víkend nás čaká Veľká cena Singapuru, ktorá je vôbec najdlhšou v celom kalendári. Nie po stránke absolvovanej vzdialenosti, ale po stránke jazdného času, pretože pri tamojšej nízkej priemernej rýchlosti sa preteky vždy natiahnu až na dve hodiny. Renault pred podujatím upozorňuje hlavne na vysokú spotrebu a na záťaž batérií, ktoré dostali na päťbodovej stupnici maximálnu známku. Po stránke rekuperácie energie a systému MGU-K to budú štvorky, MGU-H dostane zabrať na trojku a spaľovací motor len na dvojku.

"Singapur je v ostrom kontraste s rýchlymi okruhmi, ktoré sme práve navštívili," povedal šéf traťových operácií Renaultu Rémi Taffin. "Má 23 zákrut, čo je najviac spomedzi okruhov v kalendári - a viackrát v priebehu kola nás čakajú tvrdé brzdné body. Tieto faktory sa starajú o priemernú rýchlosť na úrovni len približne 170 km/h. Na plný plyn pôjdu autá len 45 percent celkovej vzdialenosti."

Z uvedeného je celkom zrejmé, že so spaľovacím motorom ani s turbom problém nebude, no iné súčasti pohonnej jednotky sa majú na čo tešiť. A spomínaná spotreba... "Krátke úseky výkonu vyžadujú dobrú reakciu krútiaceho momentu a dobré jazdné vlastnosti, ale súčasne výrazne zvyšujú spotrebu," upozornil Taffin. "V skutočnosti tu v priebehu kola využijeme najviac paliva v sezóne a celkovo sa dostaneme až na stokilogramový limit. V minulom roku sme tu využili 150 kilogramov..."

Pôjde teda o efektívnosť a na vlastné oči uvidíme, ako je na tom Renault v porovnaní s konkurentmi z Ferrari a Mercedesu. Ten, koho motor bude príliš smädný, bude mať problém: bude totiž nutné mierne obmedziť jeho výkon. V Renaulte pracovali aj na rekuperácii energie a na jej vhodnom manažmente, pretože aj to môže pomôcť. "A na tomto mieste je to kľúč k úspechu. Vieme, že konkurencia má v tomto smere naďalej navrch, ale očakávame, že k nej budeme bližšie ako v Monze," dodal Rémi Taffin, ktorý zdôraznil potrebu dobrej kvalifikácie. Sobota je v Singapure dôležitejšia ako na iných tratiach.

Renault vo svojom preview pripomína aj dôležitosť ideálneho nastavenia prevodovky. Tímy, ktoré využili svojho žolíka v Spa alebo v Monze a majú dlhšie prevodové stupne, s tým budú musieť žiť do konca sezóny. V Singapure pritom treba mať kratšie stupne, ktoré prispejú k lepšej akcelerácii medzi jednotlivými zákrutami. A k tomuto kroku práve pristúpil továrenský tím Mercedesu.

Okruh Marina Bay má 23 zákrut, z ktorých až desať sa prechádza v druhom alebo treťom prevodovom stupni. "Jednotka MGU-K má vďaka tomu dostatok príležitostí na dobitie energií," konštatuje francúzsky výrobca motorov.

Najnovšie z kategórie: Singapur

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk