F1.sk F1.sk

Lotus do Singapuru predsa len s novinkami
zdroj: Lotus F1 Team

Lotus do Singapuru predsa len s novinkami

"K dispozícii budeme mať niekoľko nových karosárskych dielov a rovnako aj mechanické súčiastky vyvinuté iba pre tieto preteky a vyhodnotíme ich počas prvého voľného tréningu," prezradil technický riaditeľ Nick Chester

Technický riaditeľ Lotusu Nick Chester sa pred Veľkou cenou Singapuru rozhovoril o technických výzvach nadchádzajúcich pretekov, ale nakrátko sa vrátil aj k uplynulému víkendu v Taliansku.

Mierime do Singapuru, aké sú hlavné charakteristiky okruhu Marina Bay?
"Je tam množstvo pomalých zákrut, takže kľúčom v úspechu bude dobrý výkon v týchto úsekoch - rovnako aj stabilita pri brzdení. Dobrý vjazd do zákruty a trakcia budú dôležité tiež kvôli tomu, že máme pred sebou pomerne unikátny okruh."

Ako budete kompenzovať relatívny nedostatok tepla plynúci z nočného jazdenia?
"Bude to na jazdcovi, aby nám dal avízo ako sa správa monopost a popracoval s mechanikmi na vyvážení. Máme skúsenosti z predošlých rokov, takže disponujeme reálnou predstavou o tom, aké úpravy musíme vykonať."

Aké závery ste vyvodili z pretekov v Monze?
"Vedeli sme, že to pre nás budú zložité preteky a bolo to jasné viditeľné. Uvedomovali sme si, že pre nás monopost bude okruh v Monze nevhodný, takže nás nečakalo nič jednoduché. Skutočnosť je ale taká, že v nedeľu bola naša rýchlosť vyššia, než sme všeobecne očakávali. Pastor Maldonado mal celkom slušné preteky, no po štarte zo sedemnástej priečky nemôžeme očakávať nič ľahké. V konečnom dôsledku však bola pre nás nedeľa celkom pozitívna."

{+T81707}

Keď sa pozrieme na nastavenie monopostu pre Singapur, čo bude kľúčové?
"Jedna sa o trať s vysokým prítlakom, takže bude potrebná nastavenie pre maximálny prítlak. Potom je to skutočne všetko len o tom, ako bude fungovať mechanický set-up a či dostaneme z monopostu všetko, čo v ňom je. Musíme byť opatrní aj pri prejazde cez obrubníky. Zabezpečiť dobrú priľnavosť v pomalých zákrutách bude v Marina Bay veľmi dôležité."

Je Singapur kritický okruh pre riadenie krútiaceho momentu?
"Z hľadiska hospodárenia s energiami majú jazdci pri dobíjaní batérií oveľa jednoduchšiu úlohu, pretože nejazdíme na plný plyn toľko času, ako na iných tratiach. V Singapure je oveľa dôležitejšie starať sa o brzdy."

Aké zmeny môžeme čakať na monoposte v Singapure?
"K dispozícii budeme mať niekoľko nových karosárskych dielov a rovnako aj mechanické súčiastky vyvinuté iba pre tieto preteky a vyhodnotíme ich počas prvého voľného tréningu."

{+T76063}

Do akej miery budú mať význam zmeny teploty plynúce z nočného jazdenia?
"Teplota trate klesne len mierne, no aj to bude mať vplyv na riadenie a vyváženie monopostu. Môže to byť celkom zložité najmä v nadväznosti na predchádzajúce tréningy."

Existujú konkrétne problémy, s ktorými sa môže tím potrápiť práve v dôsledku nočných pretekov?
"V skutočnosti je to pomerne jednoduché, pretože ostávame v časovom pásme pre Európu! Pred prvými pretekmi v roku 2008 boli o tom rozsiahle diskusie ako sa pripraviť čo najlepšie a nakoniec to bolo veľmi dobré. Singapur má veľmi populárne preteky v kalendári a každý tím sa tam rád vracia. Je to fantastické miesto. Je veľmi živé a má jedinečnú atmosféru, ktorá sa páči nám všetkým v paddocku."

Najnovšie z kategórie: Singapur

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk