F1.sk F1.sk

Mercedes W05 zatiaľ s najtradičnejším nosovým riešením
zdroj: Daimler

Mercedes W05 zatiaľ s najtradičnejším nosovým riešením

Mercedes predstavil v utorok pred začiatkom testov nový monopost označený ako W05. Strieborný šíp ponúka zatiaľ najtradičnejšie riešenie nosovej časti.

Mercedes predstavil v utorok pred začiatkom testov nový monopost označený ako W05. Strieborný šíp ponúkol zatiaľ najtradičnejšie riešenie nosovej časti, aj keď o niekoľko minút ho napodobnil aj nový Red Bull RB10. Ciele nemeckej stajne sú jednoznačné: v piatej sezóne pôsobenia sa chce dostať až na vrchol a získať majstrovský titul. Mercedes má výhodu v tom, že je továrenský tím a nový motor mohol vyvíjať súbežne so šasi a všetko dokonale dolaďovať.

Srdcom monopostu je pohonná jednotka PU106A Hybrid, ktorá bude zložená z motora, dvoch rekuperačných systémov, turba a batériového úložiska. Rok 2014 prinesie aj nové palivové obmedzenia: jazdec si v pretekoch bude musieť vystačiť so 100 kg paliva a rovnako je obmedzený aj maximálny hodinový prietok benzínu. Efektívnosť stúpne približne o tridsať percent. Očakáva sa, že motor ako taký by mal mať výkon približne 600 koní a ďalších 160 pridajú rekuperačné systémy ERS.

"Vždy je vzrušujúce prvýkrát odhaliť nové auto, ale na začiatku takej dôležitej sezóny 2014 je to ešte výraznejšie," povedal výkonný riaditeľ Mercedesu pre biznis Toto Wolff. "Náš nový strieborný šíp je výsledkom cieľovo-orientovaného a integrovaného konceptu našich dvoch technických tímov. Moja špeciálna vďaka patrí každému členovi stajne v Brackley a Brixworthe, ako aj nášmu kľúčovému partnerovi PETRONAS. Všetci predviedli nasadenie a vykonali tvrdú prácu na zhotovení nového auta a jeho srdca, pohonnej jednotky."

"Tento monopost je výsledkom viacročnej intenzívnej práce a je jasné, že sme len na začiatku tohto dobrodružstva. Pred nami je náročná fáza zimných testov a dlhá sezóna, v ktorej bude rozhodovať výkon a rovnako aj spoľahlivosť. Lewis a Nico sú hladní po ďalších úspechoch a verím, že náš tím bude v priebehu zimy profitovať z ich kontinuálnej práce. Po druhom mieste z predchádzajúceho ročníka vstupujeme do sezóny v novom ´švungu´. Našim jasným cieľom je ďalšie budovanie tímu a v roku 2014 chceme predviesť maximálny výkon počas každého súťažného víkendu," odkazuje Wolff.

Výkonný riaditeľ pre technickú stránku veci Paddy Lowe pripomína, že v roku 2014 zažijeme pravdepodobne najväčšie zmeny pravidiel v histórii formuly 1 a začína sa celkom nová éra. "Z technického a športového hľadiska to pre formulu 1 bude neuveriteľne napínavé obdobie. Zavádzame technológie, ktoré nie sú nové len pre pretekársky šport, ale aj pre celý svet automobilového priemyslu. Základnou myšlienkou je zvýšenie efektívnosti. To, že v pretekoch budeme súťažiť s pokročilými hybridnými systémami a len so sto kilogramami paliva, ponúka skvelý obraz o technológiách vyvinutých v F1."

"Celý náš tím odviedol pri plánovaní a presadení projektov fantastickú prácu. Dosiahli sme stanovené míľniky a ciele, ale o úspešnosti našej práce sa dozvieme viac až za vážnych podmienok na pretekárskej trati. Nové auto má elegantný, ale súčasne agresívny dizajn a jeho krása nie je len povrchná. Aj vnútro je krajne inovatívne a inteligentné. Tím môže byť na svoju doterajšiu prácu hrdý, ale nikto z nás si nerobí žiadne ilúzie. Do prvých pretekov, ktoré sa uskutočnia o šesť týždňov, nás čaká ešte veľké množstvo práce," dodal Lowe.

"Pravidlá spojené s rokom 2014 celkom menia formulu 1," upozorňuje výkonný riaditeľ Mercedes AMG High Performance Powertrains v Brixworthe Andy Cowell. "V ére V8 bol výkon doterajších motorov kontrolovaný tokom vzduchu do motora - a tým pádom jeho kapacitou a otáčkami. V roku 2014 sme toto postavili na hlavu. Široký automobilový priemysel je koncentrovaný na množstvo paliva prichádzajúce do motora a na množstvo emitovaného CO2, pričom práve toto sú teraz naše kontrolné parametre spolu s prietokom paliva a povoleným celkovým množstvom paliva. Základná otázka stojí takto: ako dokážeme sto kilogramov palivovej energie najlepšie premeniť na využiteľnú mechanickú energiu?"

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk