F1.sk F1.sk

Ferrari predstavilo F14 T
zdroj: Scuderia Ferrari

Ferrari predstavilo F14 T

Ferrari v sobotu predstavilo nový monopost určený pre sezónu 2014 označený ako F14 T.

Ferrari v sobotu predstavilo nový monopost určený pre sezónu 2014 označený ako F14 T. Ide celkovo o šesťdesiaty pretekársky stroj vyrobený talianskou automobilkou za účelom súťaženia v majstrovstvách sveta F1. Názov tvorí prvé písmeno Ferrari, štrnástka symbolizuje aktuálny rok a T je skratka pre turbo. Súčasne je to spodobenina sponzora FIAT. Monopost, na ktorom sa začalo pracovať pred viac ako dvoma rokmi, inak nesie interné označenie 665.

Tím so sídlom v Maranelle ostal aj naďalej verný predným závesom s ťažnou vzperou, pričom túto cestu si razí pravdepodobne ako jediný v celom šampionáte. V minulom roku stavil na podobné riešenie aj McLaren, ale ako sme mali možnosť vidieť, pri monopost MP4-29 to už takto nie je. Na novom Ferrari je na prvý pohľad viditeľný zaujímavo riešený nos, pričom tím prišiel s iným konceptom ako ostatné stajne, ktorých diela sme už mali možnosť vidieť. Pravidlá si vyžadujú špičku nosa maximálne 185 milimetrov nad referenčnou rovinou a tento fakt narobil dizajnérom nemalé problémy. Odborníci sa súčasne museli popasovať aj so zúžením predného krídla o 75 milimetrov a toto všetko má výrazný vplyv na tok vzduchu do zadných častí monopostu. Práve v tomto treba hľadať azda najväčšiu aerodynamickú výzvu spojenú s rokom 2014.

"Aj keď sú vonkajšie rozdiely markantné, najväčšie zmeny treba hľadať pod pokrievkou auta," konštatuje Ferrari, ktoré pripomína, že nové pohonné jednotky majú celkom iné chladiace požiadavky ako to, čo sme tu mali doposiaľ. Práve preto sa zväčšili chladiace otvory, ktoré majú za úlohu zabrániť prehriatiu motora V6. Do auta bolo súčasne potrebné umiestniť aj medzichladič pre turbo a dva systémy slúžiace na rekuperáciu kinetickej a tepelnej energie. "Viac chladenia umožňuje viac konských síl, ale súčasne škodí generovaniu prítlaku. Bolo teda nevyhnutné veľmi pozorne zvoliť správnu úroveň celkového chladenia auta," vysvetľuje taliansky tím.

Brzdový systém bol podľa informácií Ferrari kompletne predizajnovaný a prispôsobený zmenám pravidiel. V tejto súvislosti tímu pomáhala spoločnosť Brembo a spolu sa postarali o to, aby pri brzdení prichádzalo k dostatočnému zásobovaniu ERS. Veľkou výzvou bola aj príprava novej prevodovky, ktorá bude mať osem rýchlostných stupňov. Odborníci očakávajú, že prvé tri stupne sa budú využívať len na štarte pretekov a osmičku jazdci zaradia len na superrýchlych okruhoch ako Spa alebo Monza. Väčšina diania by mala prebiehať vo štvrtom až siedmom prevodovom stupni. V tejto súvislosti treba pripomenúť, že nastavenie prevodových stupňov je nutné zafixovať už pred sezónou a v priebehu ročníka bude povolená len jediná zmena.

[youtube]TQJUh4Ye-Iw[/youtube]

Ferrari pripomína aj to, že pri výrobe auta bol kladený veľký dôraz na čo najnižšiu váhu. Tím sa potrebuje dostať na hranicu váhového limitu 691 kilogramov, pretože každý kilogram navyše so sebou prináša zbytočnú penalizáciu. Zvýšenie váhy o kilogram bolo schválené len v priebehu tohto týždňa a prišlo vzhľadom na ťažšie konštrukcie nových pneumatík Pirelli.

Virtuálnu prehliadku monopostu Ferrari F14 T nájdete TU!

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk