F1.sk F1.sk

Kimi Räikkönen: Monako je výzva
zdroj: Lotus F1 Team

Kimi Räikkönen: Monako je výzva

"Ak sa pozrieme na samotnú trať, tak neexistuje nič také ako Monako. Nikde nemáte lepší pocit, keď sa vám niečo podarí," uviedol Kimi Räikkönen.

Po piatich veľkých cenách a štyroch pódiách fínsky pretekár Kimi Räikkönen smeruje do Monaka, kde plánuje zmazať štvorbodové manko na lídra priebežného hodnotenia jazdcov Sebastiana Vettela. "Iceman" si však uvedomuje, že Monako je v porovnaní s ostatnými okruhmi v kalendári F1 úplne odlišné.

Pri pohľade na vaše umiestnenie v rebríčku jazdcov sa zrejme cítite veľmi dobre. Ako vnímate tohtoročnú výkonnosť monopostu?
{+r64061,300x200}"Nie sme na prvom mieste, takže nemôžeme byť šťastní. Určite to nie je nočná mora. Je pred nami ešte veľa veľkých cien a vo Formule 1 sa môže stať čokoľvek. Monako pre nás predstavuje inú výzvu, než ostatné trate. Som veľmi zvedavý, čo nás prinesie tento rok."

Minuloročná Veľká cena Monaka nepatrí medzi najlepšie preteky stajne. Zrejme všetci veríte, že tento rok to bude lepšie?
"Určite nechceme urobiť chyby, ktoré sme spravili vlani. Bolo tam niekoľko vecí, ktoré sme počas celého víkendu nespravili a preto sme trpeli. Niekedy je to tak, ako to je, ale dôležité bude, aby sme sa poučili a nespravili to isté znova."

Ako by ste charakterizovali Veľkú cenu Monaka?
"Je zbytočné rozdeľovať preteky do rôznych kategórií, pretože ak chceme vyhrať šampionát, tak všetky sú pre nás rovnako dôležité. Avšak, ak sa pozrieme na samotnú trať, tak neexistuje nič také ako Monako. Nikde nemáte lepší {+l64060,300x200}pocit, keď sa vám niečo podarí. Mestské preteky v Monte Carle sú skutočne jedinečné a nič sa im nevyrovná. Je to výzva, na ktorú sa teším rok čo rok. Bude to veľmi, ale skutočne veľmi ťažké. V skutočnosti je takmer nemožné prežiť tam dokonalý víkend."

V Monaku ste vyhrali v roku 2005. Aký to bol pocit?
"Dokázal som tam uspieť iba raz a skutočne som zažil ten najväčší pocit radosti, aký môžete pocítiť po víťazstve. Môj triumf z roku 2005 patrí medzi najpamätnejšie, no ďalší by bol pre mňa rovnako špeciálny."

Je to za volantom výzva?
"Trať je úzka, kľukatá, niektoré zákruty sú extrémne ostré, musíte sledovať každý meter trate. Je to dobrý pocit, keď si dáte rýchle kolo okolo Monaka. Predbiehanie je tam takmer nemožné, takže ak si chcete jazdu skutočne užiť, musíte byť na čele štartového poľa."

A čo atmosféra?
"Monako je vždy špeciálne. Je to zaujímavé miesto, kde stretnete množstvo fanúšikov na každom kroku. Je to úplne iné, ako na iných pretekoch."

{+r64058,300x200}Aký máte prístup k víkendu?
"Musíme sa sústrediť na kvalifikáciu. Budú to ťažké preteky, pretože vozovka je úzka a ako som už spomenul, predbiehanie je veľmi náročné. V roku 2009 som sa zasekol za Rubensom Barrichelom a aj keď sme mali k dispozícii KERS, nedokázal som sa dostať pred neho. Tiež budeme musieť zistiť, ako na tom budú pneumatiky a či vôbec existuje nejak vhodná stratégia. Kľúčová bude kvalifikácia. Je náročné odhadnúť aký výkon podá naše auto. Z tratí, ktoré sme tento rok navštívili môžeme povedať, že náš monopost bol rýchly všade, takže dúfame, že to tak bude aj v Monaku."

Zdá sa, že práve kvalifikácia nie je najsilnejšou stránkou monopostu E21. Nemáme z toho trochu obavy?
"Spravíme to, čo sa bude dať. Každý môže byť v prvom rade. Nie je to pre nás nemožné. Nevieme akí sme dobrí, kým neodjazdíme prvé kolá. Uvedomujeme si, že výmena pneumatík musí byť načasovaná veľmi dobre. Ak existujú iné možnosti, ktoré využijú naši súperi, tak to bude pre nás určite náročnejšie, než kdekoľvek inde."

Najnovšie z kategórie: Monako

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk