F1.sk F1.sk

Mugello: Obľúbená trať bez formulovej perspektívy
zdroj: Daimler

Mugello: Obľúbená trať bez formulovej perspektívy

"Je to neuveriteľný okruh: hore a dole, doľava a doprava, takmer vždy vo vysokej rýchlosti. Práve o niečom takomto v aute F1 snívame," hovorí S. Vettel.

Počas minulého týždňa sa jazdci formuly 1 objavili na okruhu v Mugelle. Toskánska trať je veľmi rýchla a má zaujímavú topografiu. Množstvo prevýšení sa stará o nevšedné zážitky a väčšina jazdcov si možnosť šliapať na plyn na tomto mieste poriadne užila. Našli sa však aj nespokojné ohlasy.

"Bolo potešením jazdiť tu," povedal Fernando Alonso. "Doposiaľ jedinýkrát som sa na tomto mieste objavil v roku 2001, kedy som testoval pre Minardi. Je to veľmi atraktívna trať a bolo by fajn, ak by sme tu aj súťažili." Podobný názor mal aj Jérôme D'Ambrosio, ktorému dal vo svojom kokpite šancu Lotus: "Mugello a Suzuka - to sú trate, ktoré sú pre jazdu fantastické. Zákruta číslo osem je výnimočná."

{+r45275,300x200}"Je to veľmi pekná trať s mnohými rýchlymi zákrutami. Škoda, že tu nejazdíme. Je to veľmi zaujímavý okruh," reagoval Jules Bianchi, ktorý sa objavil v kokpite Force Indie. Jean-Éric Vergne zo Scuderie Toro Rosso označil trať ako "fantastickú".

Felipe Massa zasa priznal, že tento okruh nemá veľa spoločného s ostatnými v F1. "Je pravdou, že je to tu celkom iné, ako na tratiach, kde normálne jazdíme," skonštatoval brazílsky pilot Ferrari. "A to aj napriek tomu, že sa tu nájde niekoľko podobností s ostatnými okruhmi ako Barcelona alebo Silverstone. Na toto miesto mám svoje spomienky, absolvoval som tu svoje prvé európske preteky a rovnako aj prvý test F1. Potom nasledovalo s Ferrari aj niekoľko ďalších."

Michael Schumacher sa na trati cítil ako doma, veď počas svojho obdobia vo Ferrari strávil v Mugelle nejeden deň. "Bolo fajn vrátiť sa sem po toľkých rokoch a musím povedať, že tifosi ma privítali veľmi vrúcne," povedal Schumi, na ktorého reagoval jeho krajan Sebastian Vettel: "Nie je to trať, ktorú by sme normálne našli v kalendári, ale je veľmi zábavná a má šialené rýchle zákruty. Vždy sa tešíme na ďalšie kolo. Škoda, že v kalendári nemáme niečo takéto. Je to neuveriteľný okruh: hore a dole, doľava a doprava, takmer vždy vo vysokej rýchlosti. Práve o niečom takomto v aute F1 snívame, pretože cítime prítlak, ktorý produkujeme. Je to skvelý pocit."

{+l45251,300x200}"Pre inžinierov by boli testy v Barcelone azda lepšie, pretože tamojšia trať ponúka viacero druhov zákrut," myslí si Nico Rosberg. "V Mugelle môžeme trénovať v zásade len rýchle pasáže a ani brzdy nedostanú poriadne zabrať. Nie sú tu v podstate žiadne pomalé zákruty."

Podobne zmýšľa aj Paul di Resta z Force Indie: "Existujú okruhy, na ktorých sa vieme naučiť o čosi viac a skôr prídeme na to, či sa uberáme správnym smerom. Ale nechápte ma zle: poloha tejto trate, ktorá je pre jazdcov skvelá, je úžasná a formula 1 potrebuje vysoké rýchlosti. Sme tu však pre potreby testov a mám pocit, že na to potrebujeme pomalšie úseky. V nich nazbierame viac dát."

Jediným nespokojným jazdcom bol Vitalij Petrov. "Nie som si istý, či je to v dnešnej dobe ešte správna trať pre formulu 1. Azda je to tu všetko trochu malé," skonštatoval Rus. "Podľa niektorých jazdcov nie je dobré, že tu testujeme - a s tým musím súhlasiť. Je to dosť nebezpečná trať s úsekmi, ktoré neponúkajú dostatok miesta. Múry sú veľmi blízko. Ak v niektorej z rýchlych šikán premeškáme bod zatáčania, tak to môže viesť k pekelnému výletu. Posledná zákruta a oblasť pred ňou sú v poriadku, tam je dostatok miesta, ale zvyšok je kritický. V úvodných dvoch sektoroch ideme takmer len v piatom a miestami v šiestom prevodovom stupni."

Najnovšie z kategórie: Mugello

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk