F1.sk F1.sk

Prečo F1 nemaximalizuje využitie sociálnych sietí?
zdroj:

Prečo F1 nemaximalizuje využitie sociálnych sietí?

Stačí, že Rubens Barrichello spomenul spoluprácu s Renaultom na Twitteri a správa sa dostala k miliónu ľuďom. Dosť dobrá reklama, nie?

Sociálne siete zažívajú v poslednom období poriadny rozmach, ich sila je významná. Smutné je však to, že formula 1 ich nevyužíva naplno. Niektorí piloti či tímy majú na Facebooku a Twitteri obrovské množstvo fanúšikov a denne im posielajú odkazy, približujú svoje súkromie, pridávajú nové videá. Iní majú takisto veľa fanúšikov, ale na internete vôbec nie sú aktívni. Súkromné videá Tima Glocka alebo Nica Rosberga vychádzajú doslova na počkanie, ale od Sebastiana Vettela, Fernanda Alonsa či Michaela Schumachera nenájdeme nikde nič. A to je škoda.

Šéf Williamsu Adam Parr si uvedomuje, že Bernie Ecclestone dostal formulu veľmi ďaleko a odviedol úžasnú prácu. Zorganizoval výnimočné podujatia na nádherných okruhoch, všetky štandardy posunul na vysokú úroveň. "Ak niekto navštívil tenis, squash, golf alebo hocičo iné, tak uvidí, že toto je niečo celkom iné a logistika toho, čo robíme, je doslova fenomenálna," povedal Brit. "Na druhej strane som presvedčený o tom, že sociálne médiá, internet a aj platená televízia, čo v poslednej dekáde poriadne narástlo, musia zmeniť svoje základné črty. A to nie len v spôsobe komunikácie s ľuďmi, ale aj v spôsobe distribúcie obsahu. Aj po ekonomickej stránke z toho musíme vyťažiť čo najviac."

"Rubensa Barrichella na Twitteri sleduje viac ako milión ľudí, z ktorých je veľká časť Brazílčanov. Pre taký Renault je napríklad Brazília kľúčovým trhom a keď Rubens sedel v Grove na predstavení našej spolupráce a tweetom oznámil náš kontrakt s Renaultom, tak to bolo fantastické. Milióny ľudí, ktorí ho sledujú, okamžite videli aj značku Renault a nebolo to vedené komerčne. Ako by sme kvantifikovali cenu tohto ťahu? Koľko reklám na Clio sa tomu vyrovná? Ľudia niekoho obdivujú a vybrali si, že ho budú sledovať... a on oznámi, že sa k nám vracia Renault s prvotriednym motorom. Nestálo ho to vôbec nič, ale ukázalo nám to možnosť," konštatuje Parr. Na druhej strane je smutné, že taký Williams má na Facebooku len polovicu fanúšikov oproti našej stránke F1.sk. Tím v tomto smere teda určite nerobí dostatok a nevyužíva maximálny potenciál.

Pozrime sa aj na inú tému. Bernie Ecclestone už povedal, že s internetom má veľké plány hlavne čo sa týka videa. Zatiaľ to ale veľmi nevidíme. Formula 1 mala mať dávno vlastný YouTube channel, prostredníctvom ktorého by šírila najkrajšie okamihy do celého sveta a aj takto lákala nových fanúšikov. Na oficiálne stránke F1 vieme pravidelne nájsť nádherné zostrihy, ale kto si tam klikne? Mohli byť aj na YouTube či Facebooku a videl by ich celý svet. Brit ale hovorí, že sa nebráni žiadnej ponuke.

"Ak uzatvárame zmluvu o prenose F1, tak záujemcovi dáme možnosť vysielať akoukoľvek metódou," hovorí Ecclestone. "Ak chcú vysielať cez mobilné telefóny, čo je v podstate malá televízia, môžu. Dnes už ľudia majú aj všelijaké pady, ale zdá sa, že to takto nikto nechce. Každý chce prenosy sledovať v televízii. Všetko čo sa dá spraviť, robíme. Sledujeme to, venujeme sa všetkým rôznym metódam prenosov. Ak by sme ale iným spoločnostiam dovolili vysielať novým spôsobom, tak by to nahnevalo tých, s ktorými máme aktuálne uzavreté zmluvy." A aj preto je to všetko postupný proces.

Zaujímavá bola nedávna príhoda z kanadského formulového podujatia. Raper Ice-T sa poprechádzal po garáži McLarenu a aj za pomoci rôznych vulgarizmov komentoval to, čo tam vidí. Medzi fanúšikmi bolo video okamžite veľkým hitom, ale Bernie Ecclestone ho prikázal z YouTube stiahnuť. Pravidelne sa tam znovu a znovu objavuje, ale Formula One Management sa hnevá a sťahuje to preč. Brit preto dokonca napísal list šéfovi McLarenu Martinovi Whitmarshovi.

Pripomeňme si spomínané video:

"Som si istý, že sa ti dostalo do pozornosti ako jeden z tvojich hostí nahrával aktivity v boxoch a umiestnil to na YouTube," uvádza sa v liste. "Pochopíš prečo som tak proti tomu, aby sme niekomu umožnili vstupovať do boxov s kamerami. Bolo by fajn, ak by si sa postaral o to, nech sa to v budúcnosti neopakuje, pretože to môže spôsobiť nepredvídateľné problémy." Ecclestone to zdôvodnil zmluvami o televíznych právach. V každej krajine má práva zakúpené niektorá spoločnosť a ak ľudia sledujú formulové aktivity cez niekoho iného, ide vraj o ich porušenie. Nuž vyzerá to tak, že z tohto pohľadu sme momentálne v patovej situácii. Do budúcna by sa ju ale zišlo vyriešiť.

Najnovšie z kategórie: Williams

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk