F1.sk F1.sk

Newey: RB7 je evolúciou RB5 a RB6
zdroj:

Newey: RB7 je evolúciou RB5 a RB6

"Výzva KERSu spočíva v tom, aby sme ho do stroja zabudovali bez výraznejšieho porušenia aerodynamiky," konštatuje dizajnér Red Bullu Racing.

Dizajnérskou a aerodynamickou hviezdou súčasnej F1 je nepochybne Adrian Newey z Red Bullu Racing. Jeho nápady ľudia z ostatných stajní tradične napodobňujú a očakávajú, že im to pomôže v útoku na špičku. Brit je vo svojom obore skutočným géniom a jeho minuloročný monopost bol nedostihnuteľný.

"Motivácia pôsobiť v F1 a vyhrať je obrovská," povedal Newey počas predstavovania nového monopostu RB7 určeného pre rok 2011. "A nie je to len o tom, že prácu v tomto tíme si veľmi užívam. Atmosféra v Red Bulle je jednoducho skvelá a pôsobí na mňa mimoriadne motivujúco."

Adrian Newey priznal, že v prípade nového auta ide o evolúciu minuloročného stroja: "Vzhľadom na nové pravidlá sa auto od minuloročného dosť odlišuje, ale v základe ide o tretiu generáciu jeho úspešných predchodcov RB5 a RB6."

Monopost tentoraz disponuje aj zariadením KERS, na ktoré bolo pripravované už auto RB5, ale novinku napokon nenasadilo. "Výzva KERSu spočíva v tom, aby sme ho do stroja zabudovali bez výraznejšieho porušenia aerodynamiky." V zadnej časti auta sa opäť rozozvučí motor Renault.

A čo zákaz dvojitých difúzorov? "V porovnaní s minulými dvoma rokmi je to bezpochyby obmedzením. V prípade auta RB7 sme ale vypracovali niekoľko detailných riešení," prezradil A. Newey, ktorý má radosť z niekoľkých zmien pravidiel: "Práve preto je F1 taká zaujímavá a napínavá. Pri zmenách je možné, že niektorý tím nájde geniálne riešenie, vďaka ktorému získa výhodu."

Najnovšie z kategórie: Adrian Newey

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk