F1.sk F1.sk

Kolo v Montreale očami Jarna Trulliho
zdroj:

Kolo v Montreale očami Jarna Trulliho

Talianský pilot tímu Renault F1 Jarno Trulli vám predstavuje okruh Gillesa Villeneuva v Montreale

{+1972}

 

Kolo v Montreale očami Jarna Trulliho:

 

Na začiatku kola zrýchľujem a pred tvrdým brzdením pred prvou zákrutou dosahujem rýchlosť cez 300 km/h. Prvá časť zákruty Ayrtona Sennu je ľavotočivá a prechádzam ju v druhom stupni rýchlosťou 115 km/h. Ihneď po jej prejazde radím prvý stupeň a dostávam sa cez veľmi úzku pravotočivú zákrutu. V tej chvíli mám rýchlosť len 65 km/h. Nasleduje krátka rovinka, kde naberám rýchlosť 245 km/h v štvrtom stupni. Vzápätí klesám do dvojky a rýchlosťou 115 km/h prechádzam prvú pravotočivú časť ďalšej zákruty.


Jemne pridávam plyn a ľavotočivou časťou prechádzam rýchlosťou 130 km/h. Pri tomto mánévri časťou prechádzam obrubníkom.  Nasledujúcu pravotočivú zákrutu dosahujem v rýchlosti  240 km/h až 265 km/h. Nie je to ľahká zákruta a už sa sústredim na vchod do ďalšej šikany.

 

Preraďujem do druhého rýchlostného stupňa a vchádzam do prvej pravotočivej časti zákruty v rýchlosti 90 km/h. Okamžite zrýchľujem na 130 km/h v druhej časti šikany. Nasleduje rovinka a akcelerujem v piatom stupni do rýchlosti 300 km/h. Potom brzdím pred treťou šikanou. Brzdenie je tu veľmi náročné, pretože povrch trate je hrboľatý a musím si pozorne strážiť svoju líniu. Moja rýchlosť klesá na 105 km/h a opäť mám zaradený druhý stupeň. Podobne ako v predchádzajúcich dvoch šikanách pridávam v druhej časti a dosahujem rýchlosť 145 km/h.

 

V piatom stupni sa blížim v rýchlosti 300 km/h k vlásenke. Je to jedna z najlepších príležitostí na predbiehanie. Existujú tu až dve línie možného prechodu a to sa dá dobre využiť.

 

Opäť raz musím extrémne tvrdo brzdiť a počas prejazdu vlásenkou mám rýchlosť 60 km/h v prvom stupni. Nasleduje najdlhšia rovina a asi 15 sekún idem na plný plyn. Mám teda dostatok času rozmýšľať o prejazde poslednej náročnej šikany.

 

V tomto okamihu dosahujem najväčšiu rýchlosť, keď sa rútim asi 320-tkou. Nasleduje prudké brzdenie a prvú časť šikany prechádzam rýchlosťou 120 km/h v druhom stupni. V druhej časti šikany mierne zrýchlim a prechádzam ju rýchlosťou 135 km/h. Nasleduje zrýchlenie a prejazd cieľovou čiarou.

 

 

 

Najnovšie z kategórie: Kanada

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk