F1.sk F1.sk

Zlatý ťah Rossa Brawna
zdroj:

Zlatý ťah Rossa Brawna

Nápad prevziať po odchode Hondy stajňu z Brackley a pokúsiť sa zachrániť vybudovanú stajňu, bol určite tým najlepším rozhodnutím v živote Rossa Brawna.

Nápad prevziať po odchode Hondy stajňu z Brackley a pokúsiť sa zachrániť vybudovanú stajňu, bol určite tým najlepším rozhodnutím v živote Rossa Brawna. Nielenže sa v roku 2009 jeho meno navždy zapísalo do análov s prívlastkom majstrovské, ale vďaka tomuto kroku zarobil toľko peňazí, ako nikdy predtým.

Skúsený technický riaditeľ prevzal sto percent akcií tímu Honda za symbolickú britskú libru, o pár mesiacov neskôr už ale predal 75,1 percent akcií tímu za 123 miliónov eur spoločnostiam Aabar a Daimler. Okrem toh{+r28857}o bola vlastníkom vyplatená dividenda vo výške 20 miliónov libier, pričom približne 3,2 milióna zinkasoval priamo Brawn.

Aby toho nebolo málo, zinkasoval Brawn v roku 2009 v rámci svojho platu viac ako 5,6 milióna eur. Na druhej strane treba uviesť, že Brit riskoval. Ešte v marci sa pohyboval tím v červených číslach a on sám vybral úver vo výške 4 miĺióny eur. Vďaka úspešnej obchodnej bilancii ho ešte do konca roka úspešne splatil a okrem toho sa i poriadne nabalil.

Príbeh tímu Brawn bol jednoducho rozprávkový. Zatiaľ čo v roku 2008 vykázala Honda stratu vo výške 50 miliónov eur, po sezóne 2009 už hlásil tím z Brackley zisk vo výške 77,1 miliónov eur.

V rámci reštrukturalizácie klesol počet zamestnancov zo 700 na 450. Len týmto krokom ušetril tím 15 miliónov eur na platoch pracovníkov. Celkovo klesli operačné náklady o 40 percent na 123,3 milióna eur.

Obrat za rok 2009 predstavoval 280,7 milióna eur, v porovnaní s rokom 2008 išlo o 37,6 percentný nárast. Brawn nezískal viac peňazí iba od sponzorov a skupiny Virgin, ale aj od Bernieho Ecclestona v rámci prerozdeľovania balíka peňazí za výsledky.

Najnovšie z kategórie: Brawn GP

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk