F1.sk F1.sk

Sponzori Brawnu v roku 2009 s rekordnými úspechmi
zdroj: Martin Trenkler

Sponzori Brawnu v roku 2009 s rekordnými úspechmi

Brazílsky pivovar Itaipava vložil do tímu 500 000 dolárov a návratnosť jeho investícií meraná získanou mediálnou protihodnotou bola až 853 percentná!

Sponzori, ktorí v minulom roku investovali do tímu Brawn GP, spravili veľmi dobre. Napríklad taký brazílsky pivovar Itaipava vložil do kráľovskej motoristickej triedy 500 000 dolárov a návratnosť jeho investícií meraná získanou mediálnou protihodnotou bola až 853 percentná! O tejto skutočnosti informoval odborný magazín Formula Money.

Aj na ďalších miestach rebríčka sú spoločnosti, ktoré podporovali Brawn GP a všetky s obrovskou návratnosťou investícií. Druhé miesto obsadil Qtel, tretie film Terminator Salvation.

Z hľadiská čistého zisku mediálnej protihodnoty najlepšie obstáli Virgin Group a MIG, ktorí investovali väčšie množstvo peňazí a v čistom takto "zarobili" takmer 20 miliónov dolárov. Ich vklady boli len 5 miliónov dolárov a ak sa pozrieme na získaný priestor, je to vynikajúci úspech.

V desiatke najúspešnejších sponzorov je ešte letecká spoločnosť Kingfisher, ktorú vlastní Vidžaj Mallya, majiteľ Force India. Investície vo výške 25 miliónov dolárov sa zhodnotili na 44,7 milióna, teda na 179 percent.

Top 10 sponzorov roku 2009:

01. Itaipava (Brawn) - 4,3* (853 %)**
02. Qtel (Brawn) - 4,3 (841 %)
03. Terminator Salvation (Brawn) - 1,3 (524 %)
04. Virgin Group (Brawn) - 24,8 (496 %)
05. MIG (Brawn) - 23,7 (474 %)
06. Angfa (Brawn) - 0,9 (454 %)
07. Henri Lloyd (Brawn) - 1,8 (361 %)
08. TNT (Brawn) - 0,8 (320 %)
09. Canon (Brawn) - 1,5 (302 %)
10. Kingfisher (Force India) - 44,7 (179 %)

Vysvetlivky:

* - mediálna protihodnota v miliónoch amerických dolárov
** - percentuálna návratnosť investícií.

Najnovšie z kategórie: Brawn GP

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk