F1.sk F1.sk

Ralf: Je jedno, či ste v MS tretí alebo druhý...

Tlačová konferencia po GP Francúzska

Vraj ste mali na štarte problémy so spojkou. Ovplyvnilo to nejako váš výkon?
Michael SCHUMACHER: Povedal by som, že áno. Takmer som totiž stratil druhú priečku v súboji s Davidom. V prvej zákrute to bolo veľmi tesné. Ja som bol na vnútornej strane, on na vonkajšej, bol som zvedavý, čo sa stane v tretej zákrute, ale on odstúpil už v prvej, takže ideálna línia bola voľná. Bolo to však tesné, veľa nechýbalo a stratil by som pozíciu, čo by bolo vzhľadom na našu stratégiu dosť zložité. Ideálne bolo byť za Ralfom, hoci aj on bol v prvej časti veľmi rýchly.
Mali ste nejaké problémy aj po tom, čo ste sa dostali do vedenia?
MS: Naša taktika vyšla lepšie, ale nie preto, že by mal Ralf nejaký problém, aspoň podľa toho, čo som videl ja. Oni ostali vonku dlhšie, čo z môjho úsudku znamená viac paliva, dlhší pit stop. My sme mali kratší. Druhá sada pneumatík bola navyše veľmi dobrá, doslova som lietal. Menšie problémy som mal s treťou sadou, tá už nebola taká rýchla. Musíme zistiť, čím to bolo. V každom prípade je to skvelý výsledok. Naposledy V Kanade sme boli prvý a druhí, teraz to isté a Rubens nečakane tretí. Vzhľadom na to, odkiaľ štartoval, odviedol dobrú prácu, takže to je fakt skvelý deň pre Ferrari.
Michael, máte 31 bodový náskok. Môžete už začať uvažovať o možnosti zisku štvrtého titulu?
MS: Na nešťastie pre vás, ja som priveľmi realistický. Minulý rok sme videli, ako rýchlo sa veci menia. Pravda, je to dosť veľký náskok, no ostáva ešte sedem pretekov a je možné ešte získať 70 bodov, takže niet dôvodu začať oslavovať skôr, ako bude všetko aj matematicky jasné. Kým sa tak nestane, budem bojovať naplno ako dnes.
Bolo to dnes únavné?
MS: Magny-Cours je únavný okruh. Stále som trochu prechladnutý, to ešte z Nurburgringu, takže som bol ešte vyčerpanejší ako inokedy. Našťastie som mal v poslednej časti dosť veľký náskok, nemusel som ísť naplno, takže to nebolo až také zlé.
Súviselo to aj s nápisom 'Revs -2' na signalizačnej tabuľke?
MS: Je to len odporučenie. Mali sme pohodlný náskok, mohli sme šetriť motor.
Nemali ste problémy so spojkou okrem štartu aj počas pretekov?
MS: Ani nie. Počas pit stopu nepoužívate spojku takým spôsobom, ako na štarte. Na štarte sa z toho dá niečo vyťažiť, ale to som nemohol. Vedeli sme, že je tam nejaký problém, preto sme sa na rošt dostali dosť neskoro. Mysleli sme si však, že sme ho vyriešili, ale na rošte sme opäť videli nejaké nezrovnalosti, ale stačilo to na obhájenie druhého miesta. O to zaujímavejšie to bolo v prvej zákrute.
Zvyknete hovoriť, že rekordy pre vás veľa neznamenajú, ale päťdesiaty triumf predsa len znie trochu špeciálne...
MS: Niekedy ľudia celkom nechápu moje myslenie. Prioritou počas veľkých cien je dobre zajazdiť a zvíťaziť, v priereze sezóny zasa vyhrať titul. Na to sa sústredím. Nie je mojím cieľom prekonať rekord v počte víťazstiev. Každý rok sa snažím o titul. Samozrejme, hrozne ma teší, že mám na konte 50 víťazstiev. Ľudia by to mali vnímať tak, že rekordy sú mojou prioritou, ale niečo pre mňa samozrejme znamenajú.
Ralf, zdalo sa, že ste mali problém pri výmene zadného kolesa počas pit stopu...
Ralf SCHUMACHER: Áno, bol tam problém. Myslím si, že kvôli tomu sme aj stratili prvú priečku. Ale na druhej strane potom ani moja druhá sada pneumatík vôbec nefungovala. Bol som hrozne pomalý, naozaj. Strácal som a na druhú zastávku som musel ísť skôr, ako som čakal. Ak by som sa aj z boxov dostal pred Michaela, ťažko by som ho udržal za sebou. V skutočnosti som rád, že tu sedím ako druhý v cieli, lebo to bolo hrozné sklamanie a naozaj náročné preteky.
Priblížil sa k vám Juan Pablo Montoya práve pre tieto príčiny?
RS: Áno, to som si istý, lebo v prvej časti som sa ho nemusel obávať. Je však škoda, že mal technické problémy. Neviem, čo sa stalo, ale inak by asi skončil predo mnou.
Aký problém ste mali počas prvého pit stopu?
RS: Neviem. Myslím si, že pravé zadné koleso nemohli nasadiť, v zrkadle som len videl, že mechanik má nejaký problém a naznačuje: Nie, ešte nie som hotový. S tímom som však o tom nehovoril.
Povedali ste, že sa vám ťažko jazdilo. Prečo?
RS: Iba počas prvej časti som bol milo prekvapený, ako auto dobre ide. Potom som však mal problémy s pretáčavosťou aj nedotáčavosťou a naozaj sa mi zle jazdilo, šmýkal som sa po celej trati. Preto som bol taký pomalý. S treťou sadou gúm sa to trochu zlepšilo, ale nebolo to ani zďaleka také dobré, ako po štarte.
V šampionáte ste sa posunuli na tretie miesto. Môžete uvažovať aj o druhom?
RS: Myslím si, že možné to je, ale či ste tretí alebo druhý predsa neznamená tak veľa. Alebo áno? Chcem, aby sme vyhrali, ale Michael to má tento rok bližšie. Pokúsim sa na budúci rok. Bolo by pekné, keby to bolo možné, ale zdá sa, že McLaren sťahuje náskok a zlepšuje sa. Dnes mali trochu smoly, takže som si istý, že nabudúce to bude ťažšie.
V určitej fáze pretekov sa na vás Montoya mohutne doťahoval, čo vyvolalo určitý rozruch v boxoch. Informovali vás o niečom?
RS: Nie, žiadnu informáciu som nedostal, ale možno ste si to zle vysvetlili. Keď som videl svoje výkony a znižovanie náskoku na Juana Pabla, ozhodol som sa ísť o čosi skôr do boxov. Nastal však problém v komunikácii – kým tím mňa počul, ja som odpovede nedostával. Niečo sa stalo s mojimi mikrofónmi, takže som im len oznámil, že idem do boxov, takže ani neviem, či to tím naozaj chcel.
Kedy sa vám vysielačka pokazila?
RS: Neviem, od štartu som nič nepočul, takže to asi bolo pokazené celý čas. Kým však s tímom nekomunikujete, nezistíte, že je niečo zlé. V jednom mikrofóne som nejaké ruchy počul, v druhom vôbec nič.
Rubens, ste po štarte z ôsmeho miesta spokojní s treťou priečkou v cieli?
Rubens BARRICHELLO: Áno, tak trochu, ale najmä som spokojný, že som sa zbavil problémov zo sobotňajšej kvalifikácie. Tá bola hrozná, nevedel som, čo sa deje - na niektorých miestach bolo auto nedotáčavé, na ďalších zasa pretáčavé. V kvalifikácii to však bolo čiastočne zapríčinené nedorozumením – ja som tím požiadal o určitú úpravu, oni si moju požiadavku zle vysvetlili a do konca kvalifikácie sa nám potom nepodarilo dostať auto do optimálneho stavu. Od nedele rána však išlo auto dobre, v prvej časti som sa snažil šetriť palivo v plnej nádrži. Ross sa ma však do vysielačky spýtal, či by som to nechcel skúsiť na tri zastávky v boxoch a ja som povedal, že je to dobrý nápad, lebo by som mohol byť po celý čas veľmi rýchly, kým pri dvoch pit stopoch by som predstihol len dva Jordany. Myslím si, že bolo dobré skúsiť to. Chcem sa poďakovať chlapcom z tímu, lebo to bola šialená jazda.
Keď urobil Ross Brawn tento návrh, vchádzal Coulthard na stop&go a potom s vami bojoval až do konca o tretie miesto. Museli ste tvrdo bojovať?
RB: Moja prvá sada pneumatík bola veľmi dobrá, na poslednej som však skoro zodral zadné kolesá a boli z toho problémy. Nemohol som brzdiť v piatej zákrute. Niekoľkokrát veľa nechýbalo a David by sa dostal predo mňa, ale nedotiahol to. Myslím si, že je dobré, keď sa z ôsmeho miesta dostanete na tretie.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk