F1.sk F1.sk

DC: Za normálnych okolností by som skončil štvrtý

Tlačová konferencia po GP Európy

Vyhrali ste piaty veľkú cenu sezóny, druhý raz na domácej pôde. Musíte byť absolútne unesený...
Michael SCHUMACHER: Áno, to som. Nemôžete dosiahnuť nič lepšie ako vyhrať vašu domácu veľkú cenu. Víkend sa nám vydaril, získali sme pole position, potom víťazstvo, s Ralfom sme si dobre zajazdili až po jeho stop & go, takže to bol dosť zaujímavý a takisto aj náročný víkend. Aj vďaka tomu, že v závere sa Juan Pablo priblížil a znižoval môj náskok, takže som naozaj rád, že sme skončili tak ako sme skončili.

{+r620}Čo sa stalo s vaším T-carom počas warm-upu?
MS: Objavili sa nejaké problémy po tom, čo sme vymenili určité súčiastky a chceli s nimi absolvovať skúšobné kolo. Počas neho sa čosi pokazilo, neviem povedať čo, a tak som musel zastaviť. Bolo to na tom najhoršom mieste, dosť ďaleko od boxov- Pozeral som, ako sa dostanem do depa, keď som zbadal skúter, ale nebol tam kľúč. Zakrátko však prišiel jeho majiteľ a dal mi ho. Možno som sa nemusel tak ponáhľať, ale človek nikdy nevie, nie je čas pozerať sa na hodinky. Je to inak hrozný pocit, stáť tam a sledovať, ako vaša šanca pomaly uniká.

Bol to oveľa ťažší súboj s Ralfom ako predtým. Máte pocit, že môžete jazdiť tvrdšie, keďže je to váš brat?
MS: Nie, nebolo to oveľa tvrdšie. Jazdíme tak tvrdo, ako treba. Ja by som tak bojoval s každým a asi ani on mi nebude dávať na trati žiadne darčeky, keďže obaja pracujeme pre konkurenčné tímy. Ak sa pozriete na predchádzajúce súboje, dokázali sme si navzájom poriadne strpčovať život. Ale vždy sme si nechali dosť priestoru na prežitie. V podstate sa na súboje s ním naozaj teším, lebo nech na konci vyhrá ktorýkoľvek z nás, stále je to do určitej miery náš spoločný triumf. Prirodzene, že to bol pre Ralfa tvrdý trest za to, že - ako som počul - prešiel polovicou auta bielu čiaru na výjazde z boxov. V podstate to zmarilo jeho snaženie. V prvej časti som mal problémy s prvou sadou pneumatík, ale potom sa to po výmene zlepšilo, takže si myslím, že by som vyhral aj tak. Ale bol by to tesný súboj.

Chýbal vám v závere súboj s Ralfom?
MS: Do určitej miery áno, pretože ak by bol na trati, klesol by David o jedno miesto nižšie. V každom prípade by som za sebou videl radšej brata ako niekoho iného, to je asi normálne.

Existovala alternatíva, že by ste sa na štart postavili v rezervnom aute?
MS: Nie. Potrebovali sme len vyskúšať jednu súčiastku, tak ju doň namontovali a požiadali ma absolvovať skúšobné kolo.

Bolo správne natlačiť po štarte vášho brata až k múru?
MS: Neviem o tom, že by sa múru napokon dotkol. Bolo to tesné a možno pre niekoho to vyzeralo aj neférové, ale na druhej strane to bol manéver zodpovedajúci aktuálnym pravidlám. Môžete to urobiť, ale musíte si byť istý, že ostanete vpredu. O tejto téme sa bavíme už roky a myslím si, že dnes je jasné, čo sa môže a čo nie.

Je podľa vás ľahké zabudnúť na bielu čiaru a v zápale boja ju prejsť, ako sa to podarilo vášmu bratovi?
MS: Musíte si na to dať pozor. Počul som, že to bolo veľmi tesné. Pamätám si však podobné veci, ktoré sa stali mne v minulosti, a tiež som bol na ne nahnevaný. Ale podobné situácie sa občas vyskytnú. Na druhej strane ak o nejakom pravidle viete, mali by ste sa ho snažiť dodržať, rovnako ako nechcete naraziť do múru či niečoho iného a skončiť tak, ale v takomto prípade je podľa mňa trest stop&go dosť prísny...

Považujete teraz chlapcov v modro-bielch monopostoch za svojich najväčších rivalov v jednotlivých veľkých cenách?
MS: Áno, vyzerá to tak. A najmä preto, že nasledujúca trať v Magny Cours je zvlášť špeciálna z pohľadu pneumatík. Viem, že Bridgestone tvrdo pracuje, rovnako ako Michelin, a tak by tento moment mal rozhodovať o úspechu.. Taká je aktuálna situácia. Ako však aj David naznačil, majú nejaký problém a pracujú na jeho odstránení, a my nevieme odhadnúť, kedy sa im to podarí. Dovtedy to asi bude červeno-bielo-modrá vojna.

Padlo rozhodnutie o vašom prvom pit stope v poslednej chvíli?
MS: Nie. Vedeli sme, že ideme do boxov, a potom mi vysielačkou povedali, že aj Ralf ide dovnútra, takže som sa na to snažil dávať pozor. Počas zastávky sme navyše urobili na aute aj zmeny v oblasti aerodynamiky, lebo dovtedy som mal určité problémy v tejto oblasti.

Na štarte ste mali ťažké chvíle pri súboji s Ralfom, ktorý útočil na vašu prvú priečku.
MS: Tak. Štart nám nevyšiel podľa predstáv, stratil som pár metrov a zrazu som videl Ralfa hneď vedľa seba. Nevedel som, na koľko zastávok ide, preto mi bolo jasné, že musím byť v prvej zákrute na prvej priečke, inak by som sa mohol dostať do veľkých problémov. A tak som urobil všetko v rámci pravidiel, aby som mu zúžil cestu do ideálnej stopy. Nanešťastie to je jediný spôsob.

Juan Pablo, skončili ste na druhom mieste a dosiahli najrýchlejšie kolo v pretekoch. Bude to stačiť na utíšenie kritických hlasov?
Juan Pablo MONTOYA: Viete, ak mám byť úprimný, mňa kritici nezaujímajú. Tvrdo sme pracovali, auto šlo skvele. V sobotu sa mi podarilo dobre odjazdiť kvalifikáciu a aj dnes sa všetko vyvíjalo podľa mojich predstáv. Vedel som, že Michael a Ralf vyrazia dopredu. Povedal som si, že počkám pár kôl, budem sa snažiť dostať do tempa a postupne zrýchľovať.

Pred druhým pit stopom ste boli skutočne veľmi rýchly. Čím to?
JPM: Tlačil som na plyn. Cítil som, že auto na to má potenciál. Monopost na mňa celkovo pôsobil veľmi pozitívne.

Juan, cítite po tom druhom mieste úľavu?
JPM: Áno, posledné dva preteky som urobil hlúpe chyby a pustil veľa bodov, na začiatku roku sme zasa mali dosť problémov so spoľahlivosťou techniky, takže teraz ma potešilo vynikajúce auto, s ktorým som si mohol veľa dovoliť, ale pritom som myslel na to, aby som ho doviezol do cieľa.

Zhruba v polovici veľkej ceny ste však mali určitý výpadok - čo sa stalo?
JPM: Snažil som sa predstihnúť Davida a dostal som sa tesne za neho, ale keď som šliapol na brzdu, zablokoval som predné kolesá a ani sa nepokúsil zahnúť do správnej cesty. Išiel som skrátka rovno, bolo to bezpečnejšie.

Bolo tretie miesto to najlepšie umiestnenie, na ktoré ste mohli pomýšľať?
David COULTHARD: Myslím, že áno. Za normálnych okolností by som skončil štvrtý, keby nedostal Ralf tú penalizáciu. Fakt, že som získal to jedno miesto k dobru bolo len zásluhou šťastia.

Myslíte si, že taktika jednej zastávky v boxoch bola správnym krokom, ak si uvedomíme, že obaja piloti pred vami mali až dva pit stopy?
DC: Vzhľadom na moju štartovaciu pozíciu to bolo dobré rozhodnutie. Spätne sa na mnohé veci ľahko pozerá, ale my musíme prijímať rozhodnutia založené na predchádzajúcich skúsenostiach a preto tvrdím, že za týchto okolností sme urobili dobré rozhodnutie.

Máme za sebou druhú veľkú cenu, v ktorej o prvenstvo bojovali autá Ferrari a Williams. Máte pocit, že McLaren ešte drží s týmito tímami krok alebo vám unikajú?
DC: Odpoveďou na vašu otázku sú výsledky dvoch posledných pretekov. My sme neostali pozadu preto, že by sme sa o výsledky nestarali. Jednoducho sme neboli dostatočne konkurencieschopní, i keď v prípade Kanady sme sa o našej reálne sile a rýchlosti pre problémy s riadením nemohli presvedčiť. Na Nurburgringu sme nestíhali v kvalifikácii ani v pretekoch, takže cez víkend sa ukázalo, ako na tom naozaj sme a pomohlo možno pochopiť, ako sa môžeme zlepšiť pred pretekmi v Magny Cours.

Víkend ste odštartovali najrýchlejšími piatkovými časmi. Ale v pretekoch s nimi nepokračovali...
DC: Z pohľadu vyváženia sme akosi veľmi rýchlo opotrebovávali zadné kolesá a tak sme museli v pretekoch čeliť veľkému pretáčaniu. V kvalifikácii sa však objavil iný problém. V piatok bolo naším cieľom pripravovať autá na kvalifikáciu a nie simulovať preteky, preto bol možno medzi nami a ostatnými väčší rozdiel. Realitou však je výsledok kvalifikácie - ako ste si všimli, nestíhali sme držať krok a takisto v pretekoch sme strácali zhruba pol sekundy na kolo.

Bude sa táto situácia opakovať aj v Magny Cours?
DC: Dúfame, že tam budeme pomalší len o 0,4 sekundy na kolo.... Ale vážne - neviem, musíme počkať a potom sa uvidí. Trať však svojím profilom naznačuje, že bude náročná na pneumatiky. Práve v tomto smere sa asi bude rozhodovať, lebo z pohľadu auta a motora ťažko čakať v našom prípade nejaké dramatické zmeny.

Hnevá vás aktuálne 24-bodová strata na prvé miesto v MS?
DC: Ako som už povedal predtým, nepozerám sa na bodový stav a nemám dôvod začať sa naň pozerať po týchto pretekoch. Šampionát nie je rozhodnutý, kým je o čo bojovať. Ostanem robiť čo najlepšie na svojom poli. Niekedy však odvediete dobrú robotu, ale sklame vás niečo v súbore ďalších rozhodujúcich faktorov. Urobím všetko pre to, aby sa všetky predpoklady úspechu podarilo konečne pospájať.

Ako ste na tom z pohľadu súboja s Williamsom?
DC: Jednoznačne majú lepšiu akceleráciu - či je to slabším ťahom auta alebo menšou priľnavosťčou pneumatík na výjazde zo zákrut, povedať neviem. V motore to nebude, lebo máme nepochybne najlepší agregát v štartovom poli.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk