F1.sk F1.sk

Head zaútočil na Ferrari

Priveľký vplyv v oblasti predpisov

Technický šéf stajne Williams Patrick Head je presvedčený, že stajňa Ferrari má až priveľký vplyv pri rozhodovaní o technických záležitostiach vo formule 1. Neustály boj na poli technických a konštrukčných riešení prináša vždy nové nápady, ale akonáhle na vylepšenie nepríde Ferrari, iniciuje podľa Heada jeho zakázanie formou zmeny technických predpisov.
Williams musel prepracovať svoj zadný difuzér po Veľkej cene Španielska po tom, čo FIA rozhodla, že nie je v duchu predpisov. Podľa náznakov zo zákulisia však tento proces iniciovalo práve Ferrari: ,,Ľudia od nich tvrdili, že keby to isté použili aj oni na svojom aute, boli by o sekundy na kolo rýchlejší...“ tvrdí Head a dodáva, že je to úplný nezmysel.
,,Vyzerá to tak, že Ferrari má až priveľký vplyv v oblasti technických predpisov. A preto sa nemôže nikto čudovať, že sa na nich pozerajú ostatné tímy s určitým odstupom.“
Pritom sa však podarilo dosiahnuť aj to, že sa Ferrari muselo vzdať jednej svojej novinky. Scuderia totiž až do Veľkej ceny Rakúska používala neúmerne široké a ploché uchytenia kolies a tyčky riadenia, čím im okrem pôvodnej funkcie pridala aj ďalšiu – tvorili extra prítlačné plochy. Po tom, čo Williams požiadal o presné vysvetlenie pravidiel v tomto bode, prišlo k upresneniu šírky týchto držiakov. {+r566}
,,Počas prvých pretekov sezóny skrátka používalo Ferrari držiaky, ktoré všetci ostatní považovali za nelegálne,“ hovorí Head.. ,,Akonáhle sme chceli vysvetlenie, prišiel zákaz...“
Podľa Franka Williamsa urobila FIA chybu, keď im zakázala používať difuzor bez toho, aby požiadala jeho stajňu o detailné preskúmanie tejto časti auta. ,,Každé pravidlo má medzery,“ povedal Williams pre Motorsport News. ,,Aj naši inžinieri strávia kopec času tým, aby urobili auto rýchlejším. Pôvodne nám technický delegát FIA Charlie Whiting povedal, že difúzor je v poriadku. Potom však prišiel tlak zo strany ostatných tímov a FIA sa rozhodla zaplniť túto medzierku novým predpisom.“

Najnovšie z kategórie: Rubens Barrichello

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk